CRM نرم افزاری است که برای مدیریت بهتر و موثر مشتریان طراحی و به اجرا آمده است. هر CRM شاخصه های اصلی دارد که اگر این ویژگی های را نداشته باشد، CRM نیست! هسته مرکزی یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری باید:

  • مدیریت تماس ها
  • تقویم - یادآوری
  • مدیریت وظایف
  • گزارشات پایه

داشته باشد.
در این مقاله به ویژگی های اصلی یک CRM اشاره می کنیم.

1. انطباق با کسب و کارهای مختلف
گستردگی مشاغل و تنوع کسب و کارها ذهن کارفرمایان را مشغول کرده است که آیا نرم افزار crm مناسب کسب و کار آن ها نیز وجود دارد؟ مهم نیست کسب و کار شما چه اندازه است یا در چه حوزه ای مشغول به فعالیت هستید، همیشه یک سولوشن مطابق با نیازهای مختص شغل تان وجود دارد، بویژه که تجربه اجرا و پیاده سازی نرم افزار CRM مطابق سولوشن های مختلف این اطمینان را می دهد که بهترین نرم افزار را بکار بگیرید. برای اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار CRM لطفا از این وبسایت بازدید کنید.


2. یکپارچه بودن و مزیت های آن
یکی از مهمترین مواردی که هنگام انتخاب CRM برای کسب و کار خود باید در نظر بگیرید، یکپارچه سازی سیستم با برنامه های دیگر است. هدف شما از خرید CRM ساده سازی فعالیت ها می باشد به همین دلیل باید اطمینان حاصل کنید که سیستم CRM می تواند با سایر برنامه ها ( برنامه های قبلی) ادغام شود. البته واضح است که منظور ما ادغام با سرویس های گوگل نیست. نرم افزار CRM میبایست قابلیت ادغام با برنامه های حسابداری، وب سایت و... داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که می توانید به راحتی اطلاعات مشتریان فعلی خود را به نرم افزار CRM منتقل کنید. اکثر سیستم های CRM به شما امکان وارد کردن داده ها از منابع دیگر (اکسل) را می دهند. همچنین بررسی کنید که آیا می توانید از اطلاعات نرم افزار CRM خروجی بگیرید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تاثییرات استفاده از نرم افزار CRM اینجا را کلیک کنید.
3. کاربری راحت و آسان
مهمترین ویژگی که هنگام انتخاب نرم افزار CRM باید در نظر داشته باشید سادگی و کاربری آسان آن است. یکی از مهم ترین معیارهای انتخاب سیستم CRM این است که کاربر هنگام استفاده از آن چه احساسی دارد. هیچ چیز بدتر از این نیست که شما پروسه انتخاب و پیاده سازی برنامه را طی کنید اما زمان استفاده که فرا می رسد با بی رغبتی کارکنان خود مواجه شوید. طبق یک نظرسنجی از 1000 کاربر سی آر ام ، 86 درصد آن ها، کاربر پسند بودن برنامه را به عنوان مهم ترین عامل انتخاب سیستم CRM ذکر کرده اند. بنابراین ، زمانیکه در حال مشاهده و تست نسخه ی نمایشی (دمو) برنامه CRM هستید، رابط کاربری سیستم و همچنین سهولت استفاده آن را ارزیابی کنید. اطلاعات بیشتر.
4. تحت وب بودن
تفاوت اصلی بین CRM مبتنی بر وب و CRM محلی و CRM کلاد، مدل استقرار آن است. اوایل سال 2000 میلادی بود که استقرار CRM مبتنی بر وب روی کار آمد. در نرم افزار CRM مبتنی بر وب می توان از هر مرورگری به برنامه دسترسی پیدا کرد.
5. دارا بودن نسخه موبایل
مسلماً شما از اینکه بتوانید در محل کار خود به داده*های مشتریان و سایر اطلاعات مهم دسترسی داشته باشید، خشنود و راضی خواهید بود. اما از طرفی، اگر نتوانید به همان اطلاعات از بیرون محل کار خود دسترسی داشته باشید متضرر می*شوید. امروزه 81% از کاربران CRM از طریق موبایل خود به نرم*افزار مدیریت ارتباط با مشتری دسترسی دارند. اگر شما یک نرم افزار CRM انتخاب کنید که به طور کامل با موبایل سازگاری داشته باشد، می*توانید در هر زمانی به کلیه بخش*های CRM دسترسی داشته باشید.
6. تحلیل داده*های مشتریان
یک داده زمانی ارزشمند است که قابل استفاده باشد. نرم افزار CRM شما باید قادر به انجام اموری فراتر از جمع*آوری و ذخیره حجم بالایی از اطلاعات باشد. به عبارتی باید بتواند با جستجو در اطلاعات و داده*های به دست آمده، آن*ها را تحلیل کند و یک نتیجه*گیری واضح و قابل فهم که در تصمیم*گیری*های آینده کسب و کار نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

7. یکپارچه سازی نرم افزار CRM با سیستم VoIP
یکی از روش های صرفه جویی در زمان و هزینه های سازمان، استفاده از سیستم VoIP می باشد. یکپارچه سازی CRM با سیستم تلفنی، گامی مهم جهت بهره برداری کامل از پتانسیل های نرم افزار crm می باشد. یکپارچگی نرم افزار سی آر ام با سیستم voip امکان مدیریت و کنترل تمامی تماس ها و ارتباطات مشتریان در طول فرآیند فروش فراهم می آورد. بیشتر در اینجا کشف کنید.

در چنین حالتی شرکت ها می توانند نرم افزاری را انتخاب کنند که به بهترین وجه برایشان کارایی داشته باشد، همچنین به تولیدکنندگان نرم افزار اجازه می دهد تا به راحتی و در کمترین زمان نسخه های جدید و سیستم های جدید را مستقر کنند.