قفل مرکزی اصولا دو نوعه پالس مثبت و پالس منفی
مثبت مثل ماشین های کره ای و ژاپنی مثل پراید یا میتسوبیشی و ...
منفی مثل ماشین های المانی و یا کلا اروپایی مثلا خانواده پژو
در سوکت قفل مرکزی دستگاه شما همیشه شش سیم وجود داره دو سیم خروجی هستند و 4 سیم دیگه نوع تحریک رو مشخص میکنن حالا شما برای یه تحریک مثبت مثلا برای پراید باید دوسیم رو به مثبت و دو سیم رو به منفی وصل کنید که در این حالت دو سیم خروجی در هر بار تحریک یکیشون منفی و دیگری مثبت میفرسته و چون در این نوع قفل مرکزی در درب راننده پمپ وجود نداره شما باید درب راننده رو باز کنید و یک پمپ نصب کنید و دوسیم خروجی که گفته شد به این پمپ وصل کنید
ولی در مورد نوع منفی شما به 4 سیم نیاز ندارین 2 تا رو حذف میکنید و دوتای دیگرو به منفی وصل میکنید در این حالت در زمان قفل یک سیم منفی میده و در حالت باز سیم دیگه منفی میده و چون در این نوع قفل مرکزی توی هر 4 درب پمپ وجود داره و از طریق رله به هر 4 درب فرمان داده میشه کافی شما رله رو پیدا کنید و سیمهارو به تحریک رله وصل کنید

و اما به جز این دو نوع قفل مرکزی 2 نوع دیگه هم داریم یکی از نوع بادی که در خودروهایی مثل بنز و بی ام و و ایودی هست که دیگه داره از دور خارج میشه
و نوع دوم سیستم جدیدی هست که توسط bci و یا همون کامپیوتر ماشین کنترل میشه که به سرعت هم تمامی شرکتها دارن به این سیستم ملحق میشن که البته بحث در این مورد بسیار طولانیه و تخصصی که از حوصله این بحث خارج است