با سلام و عرض ادب

خدمت دوستان عرض کنم بدلیل علاقه وافر به الکترونیک و پرورش ماهی این سایت را راه اندازی نمودم  ، تمام مطالب سایت بصورت مجانی خدمت شما عرضه میگردد امیدوارم به اشتغالزایی جوانان ایران کمک کند

از شما دوستان هم تقاضا دارم تجارب خودتان را با ما درمیان بگذارید

نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: آموزش قفل مركزي

Share/Bookmark
  1. #1
    Administrator
    شماره کاربری
    1
    تاریخ عضویت
    Nov 2016
    محل سکونت
    بندرانزلی
    سن
    38
    نوشته ها
    412
    میزان امتیاز
    10
    Array

    آموزش قفل مركزي

    امروز مي خواهم مبحث مهمي را شروع كنم به نام قفل مركزي دوستان قبل از شروع اين موضوع را ذكر كنم يكي از مهمترين قسمت هاي نصب دزدگير بروي اتومبيل استفاده صحيح و تشيخص نوع قفل مركزي است كه بايد بدرستي تشخيص داده وگرنه به سيستم قفل مركزي صدمه وارد مي شود و در ماشين هاي كامپيوتري، عيب در ECU رخ مي دهد.با دنبال كردن قسمت هاي آموزشي در سايت ايران تي كي شما هم مي توانيد بروي اين قسمت تسلط كافي پيدا بكنيد.
    حالا كه از اهميت موضوع آگاه شديد درس را شروع مي كنيم:
    قفل مركزي كل ماشينهاي كه در دنيا هست به 4 صورت است(من از تيپ ماشين هاي ايراني در آموزش استفاده مي كنم):
    1- ماشين هاي تيپ پيكان و پرايد
    2- ماشينهاي تيپ پژو 405
    3- ماشين هاي تيپ پژو 206 و زانتيا( كامپيوتري)
    4- ماشين هاي تيپ بنز آئودي (تيپ بادي): زمينه اش در ايران بسيار كم است.
    قفل مركزي تيپ پيكان و پرايد:
    در اينگونه ماشين ها قفل مركزي فقط با در راننده عمل مي كند و داخل در راننده پمپي وجود ندارد بلكه پمپ ميكروسوئيچي است(سه سيم: قهوه اي/ مشكي / سفيد ) كه با بالا رفتن زبانه پلاتين وسط (سيم مشكي) با پلاتين بالايي (سيم قهوه اي) اتصال مي كند و دستگاه مركزي قفل مركزي درهاي ماشين را باز مي كند و با اتصال پلاتين وسط(سيم مشكي) به پلاتين پايين(سيم سفيد) قفل مركزي درهاي ماشين را مي بندد. حالا ما در اين نوع تيپ نياز به دوسيم( سبز و آبي) ديگر داريم كه پمپ بسمت بالا يا پايين برود تا درها قفل و باز شوند كه براي اين كار نياز به يك پمپ 5 سيم داريم كه پمپ 3 سيم را برداشته شود و يك پمپ 5 سيم بجاي آن نصب شود كه سه تاي ان همانطور كه گفته شد براي ميكروسوئيچ است كه با فشار دادن دكمه باز و قفل كردن روي در عمل مي كند و دوتاي ديگر كه براي وصل كردن به سيم هاي قفل مركزي دزدگير كه فرمان باز و بسته شدن را صادر مي كنند متصل مي شود (سبز و ابي).
    در تيپ اينگونه ماشين ها(قبل از سال 87) ايران خودرو در در راننده پمپ سه سيم مي گذاشت كه نصاب مجبور بود پمپ را تعويض كند و يك پمپ 5 سيم بجاي ان بزارد و يا يك پمپ دو سيم به آن اضافه بكند(دوستان رنگ اين پمپ ها استاندارد جهاني است و همه جا به همين شكل است فقط گاهي ممكن است جاي انها را عوض كنيد كه در جاي خودش اين مطلب را ذكر مي كنم) كه خوشبختانه ايران خودرو در توليدات سال 87 به بعد منت گذاشتند و در در راننده اين گونه ماشينها پمپ 5 سيم گذاشتند كه فقط كافي است روكش در را باز كرده و دو سيم از سيم هاي دزدگير را به دوسيم اضافي پمپ وصل كرده و ديگر نياز به اضافه كردن و يا تعويض پمپ نيست.
    اينگونه ماشين ها عبارتند از:
    پرايد / پيكان / دوو CiELO / دوو ماتيز / رونيز / مزدا 323 و ...
    نكته :
    اين تيپ ها را مي توان از طريق باز و بسته كردن قفل درب شاگرد تشخيص داد اگر با درب شاگرد عمل نكرد و فقط با در راننده درها باز و بسته شد اين ماشين هر چي كه مي خواهد باشد تيپ قفل مركزي آن پرايد و پيكان است، به شرط آنكه شركت توليدي هيچ گونه ريموتي به خريدار نداده باشد.
    در اين آموزش تشخيص اين نوع قفل مركزي آموزش داده شد و در جلسه بعدي نحوه ي وصل كردن اين نوع تيپ آموزش داده مي شود. البته اگه دوستان سوالي نداشته باشند.
    ویرایش توسط admin : 10-01-2019 در ساعت 01:17 AM
    تماس با ما
    09111811481
    09118881481

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندي ها (Bookmarks)

علاقه مندي ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
cciran.ir Real PR