در مبحث طراحی سایت، تغییرات زیادی در زمینه بهینه سازی موتورهای جستجو رخ داده است و بسیار سریع در حال دگرگونی است. خیلی مهم است که به آخرین روند های سئو توجه داشته باشید تا در رقابت با شرکتهای دیگر جلوتر باشید.


ممکن است همان استراتژی هایی که تا سال گذشته در طراحی سایت خود استفاده می کردید حالا دیگر قادر نباشند به شما در تولید نتایج کمک کنند. دنبال کردن همان گرایش های قدیمی ممکن است به شهرت وب سایت شما آسیب برسانند. بنابراین، استفاده از تکنیک های سئوی تاریخ گذشته را متوقف کنید زیرا آنها کاملا بی اثر هستند.





گوگل الگوریتم های خود را 500 تا 600 بار در سال تغییر می دهد. حتی اگر تغییراتی جزئی وجود داشته باشد، نمیتوانید آنها را نادیده بگیرید. از آنجایی که گوگل در مورد چگونگی کارکرد الگوریتم هایش شفافیتی را ارائه نمیدهد، لذا برای اینکه سئوی شما کار کند باید مرتبا به روز باشید. متخصصان سئو همواره در تلاش هستند تا از پس نکات و ترفندهای جدید الگوریتم های موتور جستجو بر بیایند و به کارشناسان طراحی سایت کمک کنند تا نتایج جستجوی خودشان را ارتقاء دهند. به روز رسانی ها در بخشهایی از الگوریتم های جستجوی گوگل نظیرPenguin و Panda، روشی که در آن نتایجِ جستجو قبلاً کار میکردند را تغییر میدهند.


اجازه دهید تا به این ترفندهای سئو که دیگر در سال 2019 کار نخواهند کرد، نگاهی بیندازیم.


1. محتوای تکراری
در طراحی سایت، محتوای هر سایت حرف اول را میزند. شما باید بدانید که لازم است وب سایت شما محتوایی اصیل و با کیفیت بالا داشته باشد. استفاده از مطالب تکراری می تواند رتبه بندی سئوی شما را منفی کند. اگر شما از محتوای کپی شده منابع سایت دیگراستفاده کنید، ممکن است با جریمه گوگل مواجه شوید.


2. انبوه سازی کلمات کلیدی
گوگل از انبوه سازی کلمات کلیدی متنفر است. به جای آن انتظار دارد که دارندگانِ وب سایت ، به طور طبیعی کلمات کلیدی و عبارات کلیدی را در محتوا بگنجانند تکرار کلمات کلیدی می تواند به رتبه بندی های سایت شما آسیب برساند.


3. دایرکتوری های آلوده به اسپم (اسپمی)
اکثر بازاریاب ها از دایرکتوری ها برای بهبود رتبه بندی سئوی سایت استفاده می کنند. امروزه لینک های ارسالی به دایرکتوری ها به عنوان اسپم شناخته می شوند . شما ممکن است برخی از آگهی هایی را که هزاران لینک به سایت دیگر را ارائه می دهند دیده باشید اما باید بدانید که آنها قابل اعتماد نیستند و می توانند تاثیر منفی بر روی وب سایت شما داشته باشند. اگر میخواهید برخی از لینک ها را داشته باشید، باید از دایرکتوری ها مشهور و قابل اعتماد که در دسترس دارید استفاده کنید.


4. نادیده گرفتن بهینه سازی سایت برای موبایل
این می تواند یکی از بزرگترین اشتباهات دارندگان وب سایت باشد. این مهم است که شما یک وب سایت بهینه سازی شده برای تلفن همراه جهت حفظ رقابت در بازار داشته باشید. وب سایت کند برای تلفن همراه می تواند کاربران را آزار داده و رتبه بندی سایت شما را پایین بیاورد.


5. تمرکز بیش از حد بر روی کمّیت
اگر سایت شما محتوایی با کیفیت بالانداشته باشد، اضافه کردن چند صفحه اضافی دیگر به وب سایت از اهمیتی برخوردار نخواهد بود. هنگامی که ما در مورد طراحی سایت و سئو صحبت می کنیم، اهمیت کیفیت بر کمیت بیشتر در نظر گرفته میشود. اطمینان حاصل کنید که شما از تاکتیک های کلاه سفید استفاده می کنید تا وب سایت خود را در گوگل به رتبه بالاتری برسانید.


6. ایجاد صفحات خاص برای کلمات کلیدی
یک تکنیک محبوب وجود دارد که توسط بازاری های دیجیتالی استفاده میشود به اینصورت که صفحات جداگانه ای را برای هر کلمه کلیدی ایجاد میکنند. به عنوان مثال: اگر شما صاحب کسب و کار امور دفترداری باشید، آنگاه در سایت، صفحات جداگانه ای رابرای همه تنوعات کلمات کلیدی مانند خدمات دفترداری ارزان، استخدام دفتردار، بهترین خدمات دفترداری و غیره در نظر خواهید گرفت. ایده اصلی پشت این کار اختصاص صفحات بیشتر برای موتورهای جستجو ، جهت کرول است. این تکنیک در حال حاضر مرده است و اگر شما هنوز از این تاکتیک استفاده می کنید، وقت آن است که آن را بلافاصله متوقف کنید. باید قادر باشید هدف کاربر در پشت عبارات مورد جستجوی او را درک کنید و تمام اطلاعات را در یک صفحه قرار دهید.


7.کلمات کلیدی دنباله-کوتاه
حالا دیگر دوران کلمات کلیدی با دنباله-بلند است. کلمات و عبارات کوتاه و دلپسند را فراموش کنید. بیش از 70٪ از جستجوهای انجام شده در گوگل از کلمات کلیدی دنباله-بلند ساخته شده است. در مقایسه با یک دنباله-کوتاه، کلمات کلیدی دنباله-بلند، نیاز کمتربه رقابت، قصد خرید بیشتر و درصد مراجعه کننده به سایت (conversion rate) بالاتری دارند.